پرهام فرشته کوچک

خاطرات فرشته ای از بهشت .... به نام فرشته خوبی

پرهام فرشته کوچک

خاطرات فرشته ای از بهشت .... به نام فرشته خوبی

محرم




امام حسین (ع) فرمودند :
گروهى خدا را از روى شکر(شایستگى)عبادت

مـى کنند وایـن عبـادت آزادگـان است که

 بهتـریـن
عبـادت است.
           

دوسالته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نایت اسکین



 

   

 

 

 

 

 

http://www.millan.net/minimations/smileys/cheerleader2.gifhttp://www.millan.net/minimations/smileys/cheerleader2.gifhttp://www.millan.net/minimations/smileys/cheerleader2.gif http://www.millan.net/minimations/smileys/cheerleader2.gifhttp://www.millan.net/minimations/smileys/cheerleader2.gifhttp://www.millan.net/minimations/smileys/cheerleader2.gif

 

 

 

 

 

      عزیز دلم تولدت مبارک  

 

 

دوستت داریم زییییییییییییییییییاد 

     


چقدر زود بزرگ شدی.......

 

 

چقدر زود بزرگ شدی و من نفهمیدم . من هنوز در لذت بدنیا 

 

 آمدن تو

متوقف شدم و تو با سرعتی عظیم به پیش می روی.

بزرگ شدن از نگاه تو آرزویی بس بزرگ است و از دید من 

 

 بازگشت

به کودکیم و بسیار دلچسب.

بایست و صبر کن تا هر دو برویم . بگذار لمس کنم وجودت را 

 

 شادیت
 

 را و هر لحظه با هم بودن را.

با من بمان در اوج پاکی کودکی در کشاکش بی خیالی و بازی و

خواب و آرامش.

5 غذایی که باعث افزایش هوش بچه میشه

 

 

 

محققان آمریکایی به این نتیجه دست یافتند که مصرف پنج ماده غذایی می‌تواند باعث افزایش هوش کودکان شود.

اولین ماده غذایی ماهی سالمون – ماهی آزاد – است. این ماهی منبع غنی از پروتئین و اسیدهای چرب چون امگا ۳ است. این مواد می‌توانند سیستم عصبی را تقویت کنند.

دومین ماده غذایی سیب زمینی شیرین است.بهتر آن است که ابتدا سیب‌زمینی را به ورقه‌های نازک بریده و با دارچین آن را دودی کنید. این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ است و می‌تواند با فعال کردن عصب‌ها، قدرت تفکر را بالا ببرد.

تخم مرغ سومین ماده غذایی است.
بهتر است روز را با تهیه املت خوشمزه با تخم‌مرغ‌های تازه آغاز کنید. تخم مرغ‌های خانگی منبع غنی از چولاین که باعث گسترش فعالیت مغزی و حافظه می‌شود، هستند و برای کودکان بسیار مفید است. چولاین نوعی ویتامین حلال در آب بوده و جزو گروه ویتامین‌های ب است.

توت فرنگی و قره قاط نیز جزو چهارمین مواد غذایی مفید و مغذی برای کودکان هستند. می‌توانید با مخلوط کردن این میوه‌ها با ماست، یک دسر خوشمزه برای کودکان تهیه کنید. این میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که ادراک، حافظه و ارتباط ذهنی را در کودک تقویت کرده و باعث رشد فکری و قدرت تمرکز می‌شود.

    پنجمین ماده مغذی برای کودکان حبوبات است. حبوباتی چون لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، عدس، لپه و سایر حبوبات منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که باعث خون‌سازی در رگ‌ها و تقویت سلول‌های عصبی می‌شوند. می‌توانید از این حبوبات در سالاد، سوپ و یا آش‌های مختلف استفاده کنید. 

غممممممممممممممم

سلام گلم

این چند وقت اخیر اتفاقات بدی  افتاد اما این آخری از همه بدتر بود در واقع فاجعه است فوت  

 

محمد آقا شوهر عمه سمیه و  

بابای محمد سجاد وای پرهام خیلی روزهای سختیه خیلی غم بزرگی الان که دارم برات 


مینویسم دارم به وقتی فکر میکنم تو بزرگ شدی این مطلب رو میخونی نمیدونم اون موقع در 


چه شرایطی هستی و این مطلب تا چه اندازه برات مهمه ولی الان من احساس میکنم دارم 


برات درد و دل میکنم غم خیلی بزرگیه عزیز دلم امیدوارم خدا به همه صبر بده از همه بیشتر عمه  

 

سمیه و مامان 


جون و آقاجون بیشتر از این نمیتونم برات توضیح بدم ..... 

پرهام و عشق ورزیدن به مهد کودک

عزیز دلم چند روز پیش امتحانی بردمت مهد عمه و فکر میکردم شاید انجا کمی ناراحتی کنی ولی بر خلاف تصورم نه تنها غریبی نکردی بلکه خیلی هم راحت بودی و کلی بازی کردی البته پشتت به عمه هات گرم بود و هر طرفی میرفتی یا عمه سمیه رو صدا میکردی یا عمه طیبه خلاصه که خیلی دوست داشتی حتی روز بعدش که تعطیل بود تو بهانه مهد و عمه هاتو گرفتی خلاصه که تجربه خوبی بود  احساس میکنم روز خوبی بود برات  


مرواریدهای دردناک

دوباره دندون ........

هفته ایی که گذشت خیلی هفته سختی بود آخه تو داشتی دوباره دندون درمیاوردی و شب تا صبح گریه میکردی و این خیلی دردناک بود و از همه بدتر زمانی بود که نمی تونستم برات کاری انجام بدم عزیزم امیدوارم بقیه دندونات رو کمی راحتتر در بیاری و کمتر درد بکشی البته این درد رو تا حدودی من و بابامجید هم میکشیم چون دیدن درد و رنج تورونداریم قربونت برم .


تولدت نزدیکه...................

انگار همین دیروز بود که بعد از کلی انتظار صورت ماهتو دیدم و دستای کوچولوتو لمس کردم.وای که چه حس خوبی بود حس مادر شدن .کوچولوی شیطونم چقدر بزرگ شدیتو این دو سال.نزدیک به ذو ساله که شاهد لحظه لحظه بزرگ شدنت هستم و جقدر خوبه این در کنار هم بودن.۲ ساله که ثانیه های زندگیمو تقدیم تو و نفس های عمرمو باهات تقسیم کردم.چقدر بزرگه خدا و چقدر مهربونه خدا که تو که بهترین هدیه زندگیمی رو بهم داد.دوستت دارم عزیزم با تمام وجودم.پیشاپیش تولدت مبارک .بهترین و قشنگترین لحظه های زندگی رو برات آرزو میکنم ای همه زندگیم

لغت نامه شیرین پرهامی 3

 

سودان = سلطان

بخل = بغل

نمخیی = نعلبکی

خوباسس = خداحافظ

سام = شام

صوبصون = صبحانه

پاسو = بلند شو

خی خییی = قلقلی

توپویو = تپلی

نمخ = نمک

شبار = شلوار

خاخال = خاله

دودودو = کنترل

 دارتو = کارتون

 

بدو بدو دوباره سروده های پرهام

شعر یه توپ قلقلی

ا توپ دانم خی خیی (یه توپ دارم قلقلیه)

سخ سید و آبی (سرخ و سفید و آبیه)

ایزمی ابا ایه (میزنم زمین هوا میره)

ادونی آآ اوجا اییه (نمیدونی تا کجا میره)

من ای توپ نداشی (من این توپو نداشتم)

مشا اوب ابشت (مشقامو خوب نوشتم)

بابا عیدی دا ای توپ خی خیی دا (بابام بهم عیدی داد یه توپقلقلی داد)

آفففففففففففففففرین